Dynamisk vekst basert på innovasjon
Würth ble etablert i Künzelsau i Tyskland i 1945 av Adolf Würth, som også ledet virksomheten. I 1954 overtok sønnen Reinhold Würth bedriften med en omsetning på DEM 176.000. Det som begynte som en lokal forretning har utviklet seg til et verdensomspennende konsern med direkte salg på markedet for montasjeteknikk.
Reinhold Würth er formann for den rådgivende forsamlingen, mens dr. Robert Friedman er talsmann for Würth-gruppen. Videre består ledergruppen av Rolf Bauer (viseformann, Division Metal World, marketing), Gerhard Knoblauch (styremedlem), Max Lorefice (styremedlem), Wolfgang Rampmaier (styremedlem), dr. Harald Unkelbach (talsmann i Adolf Würth GmbH & Co. KG, Information Systems), Peter Zürn (Distribution, Division Auto World).
Würth er fremfor alt et tradisjonelt selskap basert på direkte salg. Produktutvalget omfatter 100.000 artikler i forskjellige dimensjoner for montasje, vedlikehold og reparasjoner. Würth konsentrerer virksomheten om skruer, låseartikler, DIN- og standarddeler, kjemitekniske produkter, innrednings- og byggevareutstyr, plugger, tetting, hånd-, elektro- og luftverktøy, service- og vedlikeholdsprodukter, klebe- og festeteknikk og lagersystemer.
Produktene lagerføres og selges under eget merke. De distribueres gjennom salgsnettet til Würth, hovedsakelig til håndverksbedrifter, men i økende grad også til industribedrifter.
Würth står for kvalitet
Würths forsknings- og utviklingssenter har sikret selskapet en rekke patenter innenfor sitt produktspekter. Produktutviklingen er et resultat av vårt samarbeid med frittstående utdannelsesinstitusjoner; et kundepanel med fremstående representanter fra Würths kunder; og gjennom konstant dialog med våre kunder.
Med slagordet «Kvaliteten overgår prisen» innehar Würth en ledende rolle innen sitt område, og er i tetsjiktet hva angår kvalitetssikring. I februar 1993 ble Adolf Würth GmbH & Co. KG sertifisert i henhold til DIN EN ISO 9001 og i november 1996 også i henhold til DIN ISO 14001. En bekreftelse på at fokus på kvalitet i alle ledd, produkter, service og rådgivning setter våre kunder i stand til å nå sine mål i forhold til sine kunder.
Würth – nær kontakt med kundene
Tett kontakt med kunden er uhyre viktig. Würth er en løsningsorientert organisasjon med nær tilknytning til kundene gjennom blant annet våre filialer. Det gir oss en enestående «hands on» tilnærming overfor våre kunders øyeblikkelige behov. Rask orientering i produktsortimentet og rask levering prioriteres høyt. Våre tekniske kunderådgivere er i konstant kontakt med håndverkere i ulike typer bedrifter, for å yte markedets beste service.
Distribusjon du kan stole på
Med avansert datateknologi, avanserte automatiserte lagersystemer og medarbeidere innstilt på å yte den høyeste grad av service, garanterer Würth at kundeordrer effektueres innen 24 timer etter at orden ble mottatt i Künzelsau. 97% av ordrene effektueres umiddelbart.