Boring, gjenging, kapping og sliping Boring, gjenging, kapping og sliping Boring, gjenging, kapping og sliping
Festemidler Festemidler Festemidler
Elektro Elektro Elektro
Kjemi Kjemi Kjemi
Sveis, gass og lodding Sveis, gass og lodding Sveis, gass og lodding
Bilrekvisita og cargo Bilrekvisita og cargo Bilrekvisita og cargo
Innredning og lagersystemer Innredning og lagersystemer Innredning og lagersystemer
Klær, sko og verneutstyr Klær, sko og verneutstyr
Håndverktøy Håndverktøy Håndverktøy
Maskiner Maskiner Maskiner
Papir, Vaskeartikler og Kantine Papir, Vaskeartikler og Kantine Papir, Vaskeartikler og Kantine
Verkstedutstyr Verkstedutstyr
Slanger, kuplinger og tilbehør Slanger, kuplinger og tilbehør Slanger, kuplinger og tilbehør
Bygg og anlegg Bygg og anlegg
Bilinnredning Bilinnredning Bilinnredning

Komplett AC-tilbud fra Würth

Produktsjefene Jan Fladen (t.v.) og Helge Sundby står sammen bak Würths totaltilbud når det gjelder reparasjon og service på aircondition-anlegg.

Würth Norge har nå et komplett tilbud innen maskiner og deler for reparasjon og service på aircondition-anlegg (AC). Siste ledd kom på plass da Würth fikk inn i sortimentet rør og slanger som er kompatible med alle AC-anlegg på markedet. Med Würthskomplette reparasjonssystem holder det med ett verkstedbesøk når det skjer noe med bilens
AC-anlegg. Nå kan kunden levere bilen på verkstedet om morgenen og hente den om ettermiddagen. Da er problemet løst.

Før ble lekkasjer ofte avdekket ved at bilen kjørte en uke eller to med sporstoff i
AC-anlegget.Med Würths diagnosesystem, fylles anlegget med en blanding av fem prosent hydrogen og 95 prosent nitrogen. Gassen er hverken brann- eller eksplosjonsfarlig og lekkasjer kan avdekkes med én gang. Hvis det er lekkasje i rør eller slanger, kan man kappe ut den delen av røret eller slangen som lekker, og skifte bare det skadde området. Det dreier seg om et universalsystem som kan brukes på alle biler.

Hvis detdreier seg om en lekkasje i en av serviceportene, og den ikke lar seg skifte, kan den gamle kappes av og en ny serviceport settes på ved hjelp av rør og slanger fra det nye systemet. Systemet med utskifting av rør og slanger kan også brukes på andre systemer på bilen, som motoroljekjøler, automatoljekjøler, kjølevæske og olje forservostyring.

Würths miljøvennlige og raske lekkasjesøkesystem ble lansert sist vår og har blitt svært godt mottatt i markedet.

Kontaktperson:
Produktsjef Helge Sundby, telefon 907 40 064
E-post: helge.sundby@wuerth.no

Mer om Würth
Würth er kjent som leverandør av blant annet festemateriell, håndverktøy, luft- og elektroverktøy, klær og verneutstyr og henvender seg i første rekke til profesjonelle kunder innen industri, bil- og karosseriverksteder samt håndverkere innen tre- og metallbearbeidelse.

350 selgere betjener over 40 000 kunder over hele Norge. Mange kunder behøver verktøy eller forbruksmateriell umiddelbart og kan ikke vente til selgeren kommer på besøk. Her spiller 46 butikker over hele landet og en svært brukervennlig nettbutikk en viktig rolle.
Totalt fører Würth Norge 20 000 varenummer, og butikkene lagerfører de 4 000—5 000 viktigste varene. Butikkene er også kompetansesenter for lokale håndverkere og tilbyr kurs på en rekke områder. Ikke minst er det stor etterspørsel etter kurs i helse, miljø og sikkerhet (HMS).

Dette er Würth-konsernet
Würth-konsernet er verdensledende på området verktøy og festemidler. Konsernet har over 64 000 medarbeidere i mer enn 415 selskaper i 84 land. Omsetningen i 2013 var på 9,98 milliarder euro. Fra en sped begynnelse i 1945 er varesortimentet utviklet til over 150 000 produkter for bilbransje, håndverk og industri. Over 32 000 selgere har løpende kontakt med Würth-konsernets mer enn tre millioner kunder. Kjernevirksomheten omfatter alt fra skruer og muttere via verktøy og kjemisk-tekniske produkter til HMS-utstyr.

Se oversikt over våre butikker her.